تا چند وقت پیش یکی از مسائلی که مردم در برابر آن بهشدت مقاومت میکردند خرید از سوپرمارکتهای اینترنتی بود. دلیل اصلی این مقاومت مردم هم وجود این سؤال بود که چرا باید کالایی را که میتوانم از سر کوچه تهیه کنم از فروشگاهها و سوپرمارکتهای اینترنتی خریداری کنم؟
تا چند وقت پیش یکی از مسائلی که مردم در برابر آن بهشدت مقاومت میکردند خرید از سوپرمارکتهای اینترنتی بود. دلیل اصلی این مقاومت مردم هم وجود این سؤال بود که چرا باید کالایی را که میتوانم از سر کوچه تهیه کنم از فروشگاهها و سوپرمارکتهای اینترنتی خریداری کنم؟
چرا باید از سوپرمارکتهای اینترنتی خرید کنیم؟
همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم تا چند وقت پیش مقاومت بسیار زیادی در برابر خرید از فروشگاهها و سوپرمارکتهای اینترنتی برای مردم وجود داشت؛ اما در این مقاله دلایلی را مطرح کردهایم که باعث شده است تا اعتماد مردم نسبت به سوپرمارکتهای اینترنتی افزایش پیدا کند و مردم میتوانند خرید خود را راحتتر و با اعتماد بیشتری از این فروشگاهها انجام دهند.
دسترسی سریع
یکی از مشکلاتی که در خرید از سوپرمارکتهای فیزیکی برای مردم وجود دارد این است که ممکن است کالاهای مدنظر آنها از تنوع مختلفی برخوردار باشد و همه اقلام موردنظر آنها در یک سوپرمارکت موجود نباشد و یا نیاز باشد تا آنها خریدهای خود را از مغازههای مختلفی مانند میوهفروشی، سوپرمارکت، لبنیات و... انجام دهند.
خرید از سوپرمارکتهای اینترنتی این مزیت را برای کاربران به وجود میآورد تا آنها بتوانند تمام اطلاعات موردنیاز خود را از دستهبندیهایی که در آن سوپرمارکت وجود دارد انتخاب کنند و به سفارش آنها بپردازند بدون آنکه نیاز باشد تا برای پیدا کردن اقلام مدنظر، مغازههای مختلفی را بگردند.
دستهبندی منظم سوپرمارکتهای اینترنتی
یکی دیگر از مشکلات و دغدغههایی که در خرید از سوپرمارکتهای فیزیکی پیش روی مردم قرار دارد این است که معمولاً آنها باید برای پیدا کردن اقلام موردنظر خود بهخصوص در هایپرمارکتها زمان زیادی را صرف گشتوگذار در هایپر مارکت و پیدا کردن اقلام مدنظر خود کنند.
سوپرمارکتهای اینترنتی با قرار دادن دستهبندیهای مختلف در منوی خود و منظم کردن لیست مواد غذایی و مایحتاج موردنیاز مردم این امکان را برای آنها فراهم کردند تا بتوانند محصولات موردنظر خودشان را در زمان کوتاهی سفارش دهند و بهجای اینکه مدتها در میان قفسههای مختلف هایپر مارکتها به جستجو بپردازند تنها با چند کلیک از منوی مدنظر خود، اقلام موردنیازشان را پیدا کنند و نسبت به خرید آنها اقدام کنند.
استفاده از کدهای تخفیف در خرید اینترنتی
مزیت دیگری که باعث شده است تا کاربران تمایل بیشتری برای خرید سوپرمارکتهای اینترنتی از خود نشان بدهند این است که برخی از این سوپرمارکتها، کدهای تخفیف مختلفی را در اختیار کاربران قرار میدهند تا آنها بتوانند مایحتاج موردنظر خود را باقیمت مناسبتری تهیه کنند.
معمولاً این تخفیفها در اختیار کاربرانی قرار میگیرد که اولین خرید خود را از سایت مدنظر انجام میدهند؛ اما برخی از کدهای تخفیف مانند کد تخفیف اسنپ مارکت غیر اول وجود دارند و کاربران میتوانند این کدهای تخفیف را از وبسایت موپُن دریافت نمایند که این امکان را به کاربران میدهد تا در خریدهای بعدی نیز از تخفیفهای مختلف بهرهمند شوند.
ارسال سریع و بدون معطلی
همیشه دغدغه اصلی بسیاری از کاربرانی که از فروشگاههای اینترنتی استفاده میکنند مدتزمان ارسال سفارشات بوده است؛ اما بهتازگی برخی از کمپانیهای معتبر مانند دیجی کالا پلتفرمهایی را طراحی کردهاند که بهوسیله آنها سفارشات مدنظر کاربران در زمان کوتاهی، حداکثر ظرف مدت نیم ساعت، به دست کاربران خواهد رسید.
دیجی جت پلتفرمی است که دیجی کالا به همین منظور طراحی کرده است تا آنها بتواند کالاهای سوپرمارکتی مدنظر مردم را در زمان کوتاهی برای آنها ارسال کنند تا کاربران دیگر دغدغه کشیدن انتظار برای رسیدن کالای مدنظر خود را نداشته باشند.
علاوه بر آن با استفاده از این سرویس، کاربران علاوه بر دسترسی سریع به کالای موردنظر خودشان میتوانند از کد تخفیف دیجی جت نیز استفاده کنند تا خرید مدنظر خودشان را باقیمت مناسبتری دریافت نمایید.
علاوه بر اینها یکی از دلایل مهم دیگری که باعث شده است تا بیشتر افراد بهجای استفاده از سوپرمارکتهای فیزیکی از سوپرمارکتهای آنلاین استفاده کنند این است که معمولاً مایحتاج روزانه و خریدهایی که برای مصرف روزانه انجام میشود موقع برگشت از سرکار و بعدازظهر به یادمان میافتد که آن زمان، بدن ما در کمترین حد میزان انرژی خود قرار دارد و معمولاً حوصله رفتن به سوپرمارکتها و گشتن در میان غرفهها و پیدا کردن ماده غذای موردنیاز خود را نداریم؛ به همین دلیل سوپرمارکتهای اینترنتی معمولاً گزینه اول برای انجام خریدهای روزمره هستند چرا که نیاز به گشتوگذار در آنها نیست و تنها با استفاده از گوشی موبایل میتوانیم تمام خریدهای موردنیاز خود را انجام دهیم.
کلام آخر
در این مقاله بررسی دلایلی که باعث شده است تا مقاومت مردم نسبت به انجام خرید از سوپرمارکتهای اینترنتی کاهش پیدا کند پرداختیم؛ امیدواریم که مطالب گفتهشده در این بخش موردپسند شما عزیزان قرارگرفته شده باشد، از اینکه تا پایان نگارش این مقاله همراه ما بودید صمیمانه سپاس گذاریم.
- ۰ ۰
- ۰ نظر